Friday, May 25, 2012

Meter RPM

RPM meter dari jenama SMITH. Secara kebetulan aku jumpa rpm meter ni dan harganya baru rm150 tu pon setelah pujuk rayu laaa. Well memang old skoll sikit la stail dia tapi kena la dgn mini dan memang kira standard after market acc. buat mini di UK. Di sebabkan saiz dia yg agak besaq, so letak ja kat situ, so driver tengok meter kelajuan, co-pilot tengok meter rpm baru tak boring ha ha ha.Tapi satu aku kena tebuk papan tu utk masukkan meter tu. Dgn peralatan yg tak cukup, ha ha ha cuma pakai pisau dan hammer, cuba bayangkan berapa lama dan susah untuk dapatkan saiz yg bulat dan tanpa menjejaskan kualiti papan tu....dan wiring wayer tu pon aku main belasah ja pakai cable biasa ja. Tapi ok la aku masih boleh figure out cable mana satu utk connect ke point mana di coil...So kira ok lagi laaa ilmu mekanik part time aku... Dan semua ni aku buat dlm keadaan masa lapang aku..well setahun lepak..apa lagi mini mini mini more...

No comments:

Post a Comment