Thursday, May 24, 2012

Kuda Tua - rempit sepanjang jaman

Ni merupakan hasil kerja tanya aku yang terbaru...well no so terbaru laaa.....asalnya memang aku pakai moto ni tapi lepas tu aku serahkan kepada adik aku pulak untuk menjaga nya ...entah mcm mana keadaan "dia" tak terjaga...dan berakhir tersandar "di dlm reban ayam". Keadaan jangan cerita la, memang menyedihkan dan boleh menitiskan air mata jantann ooo.. So ada satu ketika di mana keadaan aku tersangat la lapang, jadi bila ja terpandang kan kembali motor ni, tersebul kata kata ni " mungkin tidak". So kenapa aku tersangat lapang, well actually setahun jugak la aku lepak dan dalam jangka masa setahun tu aku restore balik motor ni sikit demi sedikit, well "pimp my ride" versi aku laaa..buat moto ni tak byk la sangat aku habis kan dlm rm3k ja, overhaul, repaint tukar wear & tear, Kira bernasib baik juga, aku jumpa penderma. Moto kawan aku accident dan dia tolak kat aku rm 500 so boleh la ambik part2 dari moto tu, kira ok la jugak.Save byk jugak la dgn cara ni...So atas tu la hasil setahun berbaloi ka.....entahla lebih kepada mengisi masa lapang dan membuat koleksi saja....kenapa putih ....ha ha ha putih itu bersih, melambangkan hati yg bersih dan tenang. Well memang menjadi tema aku selama setahun itu, aku perlu hati yang tenang dan bersih bagi menjaga hubungan ini.... Well kenapa setahun yaaa ...entah la biasa la hidup ni..kadang di atas dan kadang di bwh..aku terpaksa korban kan kerjaya aku dan setahun masa aku just utk menjinak kan "ego" dan "kiasu" seseorang yg sentiasa di pengaruhi oleh "ahli2 mesyuarat tingkap". Tapi had dan batasan ada jugak line nya..so now aku balik ke square one. Back to KL and sendiri lagi.. ha ha ha entah laaaaa jadi la apa nak jadi. Life goes onnnn. MMMMmmm actually aku lebih suka "tarik" motor ni...bukan apa bila valve dia terbuka baru terasa motor ni pergi dan waktu tu juga rpm dan mencecah 7000-9000 rpm. Bila dlm keadaan ni sungguh merdu sekali bunyi engine..aku bukan gilakan kelajuaan, cuma sukakan bunyi yg merdu bila semua mekanikal part mula berputar secara seirama, sungguh syahdu waktu itu dan di waktu itu juga adrenelin rush terjadi....betul betul mencabar diri ni untuk pergi lebih jauh dan lupa sebentar segala permasalahan diri...

No comments:

Post a Comment