Thursday, May 24, 2012

aluminium radiator

Dah lama aku tak update blog ni...dlm tempoh tu ada beberapa perkara yang dah berubah pada si clubman tu....kira tulis yang terbaru la..pasai tu aku ingat sangat......mini ni kan main problem dia ayeq panas, boleh buat bancuh air kopi oooo tu pon kalau lalu laaa... so apa lagi aku ingat nak upgrade la radiator pakai aluminium punya....mmm apa lagi yang murah synergi radiator la....habis jugak rm 400 aku utk radiator.....Dlm pada tu ada satu perkara tambahan yg perlu cari. Skru casing aluminium ni pakai saiz 10 dan trek jepun so skru asal yg saiz apa tah (dlm inci tu, 9/10 kot) dah x leh pakai..tapi itu bukan masalah bersepah skru trek jepun ni..dan perlu dapatkan panjang yg bersesuai la..kena la potong kalau panjang.......ok tu simple ja...... tapi yg membuatkan clubman ni tersadai lama kerana satu skru pengikat kipas ke water pump tu rosak...mmm itu satu masalah besaq, kerana dia saiz 11 dan trek uk....habis kedai spare part aku cari...tak dak..hampas....apa lagi cuba la p cari kat member tu..terus dia cakap tak dak ....mmmmmmm ....aku tak ada barang tu cuma dia tak mau bagi jaaaa....so terpaksa laaa aku p cari kat tempat mini lain ...jauh sikit ...tanya satu adik ni ..ada tak tak skru ni ...mmmm dia kata kena cari laaa.....ini sudah best..so apa lagi cari cari jumpa ...tanya dia berapa ....dia kata ambik ja bang, ala2 sama sama main mini apa nak berkira sangat.......terus aku ucap terima kasih....... itu bab cari skru, bab nak pasang pulak, space pon x byk, nak pasang 4 biji skru kipas punya la susah, berpeluh aku dan la dgn space yg kecik ....habis luka tanya aku kena sirip radiator baru tu .........ok la layan la dulu ..nanti update mcm mana performance tangki baru niiii

No comments:

Post a Comment