Thursday, May 31, 2012

Genting Madness

MMMMM..genting madness tu aktiviti terbaru aku ....selama ni aku x terfikir kan untuk naik genting, tapi entah tiba2 dlm 2 bulan lepas pada satu pagi yg menarik aku boleh terlajar dan naik genting....entah apa yg membuat kan hati ku untuk melangkah ke sana aku pun x tahu....Betol la kata org selagi kita x cuba kita tak akan tahu....selagi kita tak cuba menyukai maka kita tak akan mencintai...ha ha ha ha ... Dan bermula dari situ boleh kata setiap pagi hari indah (cuti la) aku akan menjengok genting. Tiada apa yg istimewa di puncak tapi bila hati dah suka kan apa pon bole kena secawan kopi dan turun semula. Bukan apa genting ni offer banyak benda yg aku suka, satu keindahan serta kehijauan semula jadi, kedua, jalan yang mengasikkan ....ha ha ha ..ini yg paling aku suka...terutama bila dapat mengejar SBK SBK..dan selalu dapat membontot mereka......ketiga lepak sambil minum kopi dan merenung "langkah" seterusnya, keempat mencari motivasi. Ini perkara kedua yg aku suka, aku suka all those so called "org kaya", life style dia org. Nampak tenang saja semua depa ni,berbelanja sesuka hati tanpa masalah..itu aku suka... dan aku memang nak kearah itu ...tanpa impian tak akan ada kenyataan. Dan terakhir apa lagi main all those game kat archade kat situ laaaa...ok la money spent berbaloi dgn returnnya ..pada aku laaa ..korang aku tak tahu ...total up almost 4 jam utk aktiviti ni..dan 120 km dari rumah aku..no bad.. So we return to main topic, genting madness, betol adrenelin rush. Ni lebih kepada driving experience. Jln yg berliku itu kegemaran aku...aku bukan suka kan kelajuan, aku suka handling. itu moto aku skrg. Utk genting ni aku bahagikan kepada 2 fasa, pertama dari first security point ke go-tong jaya dan fasa kedua dari go-tong jaya ke puncak. Fasa pertama, itu yg paling best kerana boleh gabung kelajuan dan selekoh yang sederhana so boleh buat high speed corner dan selalu nya di peringkat ni aku boleh membontot superbike. Memang dia org tak boleh tinggalkan aku ha ha ha Manakala fasa kedua "drif-ting" or lebih kepada over/under-stear dan selekoh yg tajam...peringkat ni lebih kepada menuntut skill driving. Dan selalu nya aku berlaku over/under stear ni tapi allamdullilah aku masih boleh kawal lagi keadaan itu.....Ada satu ketika, kereta aku seolah-olah "terbaling" kesamping dan itu pengalaman yang paling best. Tq to proton kerana buat kereta yg handling boleh tahan pada harga yg agak murah....dan cuma under power ja.....dan kereta aku all stock standard... Utk safety aku selalu bermula nak sekitar jam 9.30 pagi, dimana waktu ini, jln pon dah agak kering dan kenderaan lain pon masih kurang dan aku turun balik sekitar jam 12 tgh hari.....paling cepat aku pernah buat 15-17 minit utk dua2 fasa ni mendaki ni.... dan sesi hari minggu yang lepas, mungkin aktiviti genting madness aku yang terakhir buat season ni ....membawa diri jab ha ha ha

No comments:

Post a Comment