Sunday, August 5, 2012

Cam shaft ..opsss clucth pump

Mmm ni cerita pasai cluth pump, aku dah sedar clutch pump slave dah bocor...cuma keadaan nya tak begitu parah jadi aku biarkan kan saja, seminggu sekali ja kena top up minyak clutch pump so ok laaa laaaa...tapi tah satu masa tu keadaan memburuk, dgn tiba minyak clutch habis terus dan ketika tu aku dlm di jalanan ...apa lagi terus x boleh nak masuk gear. Apalagi take a stop, dan lihat keadaan mcm mana. Waktu aku dan si kecik tu sapa lagi si QQ la..ha ha ha ...tapi nasib baik la QQ ni tak meragam sangat. Dan nasib baik ada "jam player" dlm kereta. So apa lagi, tambah minyak dan kerana minyak kering terus, kena bledding balik utk mengeluarkan udara dlm saluran paip tu....tapi kerana keadaan dah parah, bila tekan ja clutch boleh nampak minyak keluar. So apa lagi kena kurangkan aktiviti gear shift dan balik rumah....

Apalagi habis jugak rm 60 duit aku gantikan pump clutch, beli barang dan tukar sendiri...tapi kan mini, memang agak sukar ruang utk menghulurkan tangan dan spaner agak terbatas...seperti biasa bila pomen ja mini ni habis luka tangan aku....well kerana minat aku teruskan juga..dan semua beres..

Cuba bayangkan mcm mana nak masukkan tangan ke bawah sana tu, di bawah server brake tu..dan clucth pump yg lama kat atas tu


No comments:

Post a Comment